I.G. piezīmju blociņš

emuāri, konspekti u.c.- varbūt kādam noder
Šodien visticamāk ir 25.jūnijs: Maiga, Milija
Rītdien: Inguna, Inguns, Ausma, Ausmis

Ubuntu Linux- plašai lietošanai piemērotākā operētājsistēma Debian Linux- universāla operētājsistēma Debian/Ubuntu Linux System Administration Tutorials,Howtos,Tips Linux Magazine- APP tēmas žurnāls Latvijas atvērto tehnoloģiju asociācija LU Linux Centrs Latvijas Universitāte LU Pedagoģijas un psiholoģijas fakultāte Open Source Observatory and Repository news

jeb:                               
Docendo discimus
  /mācot mācamies/

 
..: Sākums | Meklētājs    Emuāra arhīvs | Par ko stāstiņš | Konspekti | Studentiem | Saites | Foto :..
Imants Gorbāns  

 

Emuēto vienumu
daudzumi:
 
Mega domas
Citas domas
Blēņu stāsti

 
I.G. emuāra RSS barotne

 

Nākamajā apmeklējumā
iesāknēties ar
kūciņu uz:
 
sākumlappusi
emuāra arhīvu
fotolappusi
 
IZM darba grupa 'Par atvērtā pirmkoda programmatūras piemērotības izvērtēšanu mācību procesā izglītības iestādēs' secina, ka APP var izmantot mācību procesā
Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) 2009. g. augustā izveidotās informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) nozares ekspertu darba grupas galvenais secinājums ir: atvērtā pirmkoda programmatūru (APP) var izmantot mācību procesā izglītības iestādēs, tajā skaitā, lai izpildītu visas mācību priekšmetu „Informātika” un „Programmēšanas pamati” standartu prasības. APP darba grupas ekspertu ziņojums noņem varbūtējas skolotāju, vecāku un skolēnu šaubas par APP iespējām, kā arī norāda, ka gala pārbaudījumi jāveido tā, lai tos varētu vienlīdz sekmīgi veikt uz tradicionālās Microsoft (Windows, Microsoft Office u.c.) un alternatīvās APP (Linux, OpenOffice.org u.c.) programmatūras. Darba grupas sastāvā bija arī šī bloga autors.
 
APP izvērtēšanas darba grupā tika aicināti izglītības un informācijas tehnoloģijas eksperti no IZM, Valsts izglītības satura centra (VISC), pedagogi un zinātnieki no izglītības iestādēm, IKT nozares eksperti no biedrībām „Latvijas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju asociācija”, „Latvijas atvērto tehnoloģiju asociācija” un „Latvijas Interneta asociācija”. Darba grupas mērķis bija detalizēti izanalizēt iespējas, ko piedāvā APP, lai pašvaldību un skolu pārstāvjiem nodrošinātu objektīvu informāciju par to izmantošanu mācību procesā.

APP piemērotības izvērtēšanas darba grupa IZM tika izveodota ar IZM valsts sekretāra M.Gruškevica atbalstu pēc LATA delegācijas tikšānās ar izglītības un zinātnes ministri prof. Tatjanu Koķi. Pieļauju domu, ka pozitīva loma šajā procesā ir arī premjera Valda Dombrovska un partijas "Jaunais laiks" u.c. centieniem meklēt iespējas ietaupīt valsts un pašvaldību budžetu līdzekļus un "sildīt" ekonomiku. Darba grupas gala dokumentu - ekspertu ziņojumu 2009. g. 26. nov.IZM parakstīja R. Kalvāns, V. Vēzis, J. Meirāns, L. Trukšāns, I. Gorbāns, F. Sarcevičs, A. Siliņš, A. Gabranovs, G. Saulevičs. Domāju, ka mēs visi varam lepoties ar kādu sakarīgi padarītu darbu.

Darba grupa netika identificējusi būtiskus šķēršļus APP izmantošanai izglītības iestādēs.

Ekspertu darba grupa norāda, ka svarīgi, lai jauniešiem būtu priekšstats par vairākām izmantojamām datorplatformām un jāprot rīkoties gan ar slēgtā koda programmatūru, gan ar atvērtā koda programmatūru. Tas arī paplašinātu skolēnu zināšanas un viņi būtu konkurētspējīgāki darba tirgū.

Balstoties uz darba grupas izdarītajiem secinājumiem, lai vienkāršotu APP izmantošanu izglītības iestādēs mācību procesā, darba grupa ierosina veikt šādus uzdevumus:
  1. VISC, veidojot valsts pārbaudes darba saturu, lietotu terminus latviešu valodā, papildus iekavās norādot atbilstošos dažādu datorplatformu terminus angļu valodā;
  2. VISC izstrādāt un piegādāt izglītības iestādēm valsts pārbaudījuma praktisko daļu arī atvērto standartu formātos;
  3. Paplašināt APP mācību līdzekļu (gan drukātu, gan elektronisku) klāstu;
  4. Informēt izglītības iestāžu pedagogus par iespējām meklēt un izmantot elektroniski pieejamus mācību materiālus par APP, kā arī rosināt izdevniecības virzīt apstiprināšanai VISC metodisko mācību literatūru par APP;
  5. Aicināt pedagogus paaugstināt zināšanu līmeni par APP un rosināt izmantot pieejamās profesionālās pilnveides iespējas.
Kaut arī šis darba grupas risināmo jautājumu lokā nebija izmaksas, tomēr uzskatu par lietderīgu šajā blogā piebilst, ka bezmaksas APP ieviešanas un lietošanas, uzturēšanas izmaksas ilgtermiņā vienmēr ir mazākas kā tradicionālajai slēgtā pirmkoda maksas licenču programmatūrai, turklāt APP ieviešanai izmantotā nauda tiek novirzīta Latvijas IT uzņēmumiem, tātad, mūsu, nevis Indijas vai Amerikas datorspeciālistu labklājības celšanai. Ieviešanas jeb pārejas, migrācijas procesā var būt neliels izmaksu sadārdzinājums, kas noteikti atmaksājas lietošanas periodā, tomēr APP ieviešanu var veikt arī tā, ka sadārdzinājuma nav arī pārejas posmā. Kas attiecas uz jauniem projektiem tad APP izstrādnes vienmēr ir lētākās, kaut, zinot kā Latvijā dažkārt notiek, jāpiebilst, ka sabojāt jau var jebko. Šis IZM darba grupas ziņojums ir reāls pamats APP ieviešanai Latvijas izglītības iestādēs un būtisks solis mūsu ceļā uz multipolāru daudzlīmeņu IKT sabiedrību.
 
[Valid RSS]

    [Sākums] [Meklētājs] [Emuāra arhīvs] [Par ko stāstiņš] [Konspekti] [Praktikums] [Saites] [Foto] [E-pasts]

    © Imants Gorbāns, 2003.- 2009.