I.G. piezīmju blociņš

emuāri, konspekti u.c.- varbūt kādam noder
Šodien visticamāk ir 05.februāris: Selga, Silga, Sinilga, Agate
Rītdien: Dace, Dārta, Dora

Ubuntu Linux- plašai lietošanai piemērotākā operētājsistēma Debian Linux- universāla operētājsistēma Debian/Ubuntu Linux System Administration Tutorials,Howtos,Tips Linux Magazine- APP tēmas žurnāls Latvijas atvērto tehnoloģiju asociācija LU Linux Centrs Latvijas Universitāte LU Pedagoģijas un psiholoģijas fakultāte Open Source Observatory and Repository news

jeb:                               
Docendo discimus
  /mācot mācamies/

 
..: Sākums | Meklētājs    Emuāra arhīvs | Par ko stāstiņš | Konspekti | Studentiem | Saites | Foto :..
Imants Gorbāns  

 

Emuēto vienumu
daudzumi:
 
Mega domas
Citas domas
Blēņu stāsti

 

 

 

50 jaunākie visu emuvienumu diskusiju ieraksti

a
a 2012-01-03 16:35:50 rakstīja emuvienumam "Apokalipse 2012. g. 21. dec. nav paredzēta, bet pārmaiņas būs":
tagad sāku saprast kāpēc linuksists nu nekad un nekur nevar sniegt normālu atbildi uz vienkāršu jautājumu.
 
vēl par laikmetiem
Andrejs 2012-01-03 03:44:41 rakstīja emuvienumam "Apokalipse 2012. g. 21. dec. nav paredzēta, bet pārmaiņas būs":
Interesanti atzīmēt, ka arī citās kultūrās parādas kaut kādi "laikmeti" vai cikli, piem., kristiešu Bībelē pēdējais lielais kataklisms bija plūdi un tas ir tas pats, ar ko beidzas Ceturtā Saule. -)
 
Par Maiju kalendāru
Andrejs 2012-01-03 03:25:53 rakstīja emuvienumam "Apokalipse 2012. g. 21. dec. nav paredzēta, bet pārmaiņas būs":
Jā, paši maiji itkā neuzskata sava "gara skaitīšanas" kalendāra baktuna (paša nozīmīgakā skaitļa) maiņu no 12 uz 13 par Pasaules galu. Bet kaut kādi kataklismi varētu tomēr notikt. Acteku un maiju mitoloģijas ir līdzīgas taj' ziņā, ka abās ir dievi, kas valdījuši pār dažādiem laikmetiem. Acteku leģendās ir teikts, ka iepriekšējas 4 laikmetu maiņas notika ar kataklismiem: bija 4 laikmeti jeb "Saules", kas ir attēloti piem., acteku Saules akmenī un pa vidu tur ir Tonatiu - šī, 5.Saules laikmeta dievs.
-augšējā labajā stūrī - 1.laikmets - beidzas ar to, ka cilvēkus iznīcinaja jaguāri,
-augšēja kreisajā stūrī - 2.laikmets - beidzas ar viesuļvetrām,
-apakšejā kreisajā stūrī - 3.laikmets - beidzas ar ar vulkānu izvirdumiem,
-apakšejā labaja stūrī - 4.laikmets - beidzas ar plūdiem,
Paliek 5. Saules laikmets, kura dzīvojam mēs pašlaik un pār kuru valda Saules dievs Tonatiu. Ar ko tas beigsies, drīz jau zinasim. :-)
Maijiem ir vēl viens kalendārs - Tzolkins.
 
y2k+12 bug
Janhouse 2012-01-03 01:53:06 rakstīja emuvienumam "Apokalipse 2012. g. 21. dec. nav paredzēta, bet pārmaiņas būs":
Mūsdienu sabiedrība ir saskārusies ar y2k problēmu un pārdzīvojusi bez īpašiem dzīvības zaudējumiem. Domāju, ka y2k+12 bug mūs ietekmēs krietni mazāk, jo no Maiju sistēmas neesam tik atkarīgi. :)
 
Raksta diskusijas no www.draugiem.lv (3)
http://www.draugiem.lv/user/9946 2011-12-09 18:51:27 rakstīja emuvienumam "Gaismas pils, daudzstāvu autostāvvieta, atomreaktora sarkofāgs, Maksima, pelēkais zilonis vai žirafu māja Rīgas centrā?":
J. S. 24. nov 18:26
Imant, Tu savā nihilistiskajā pasaules uztverē, kurā stabilu vietu ieņem loģiskais reālisms, šoreiz jau otro reizi esi kļūdījies ;))
Šī ēka ir baisa un man jau pašā sākumā bija skaidrs, ka tā būs pretīga - projekts ir, kā teica viens krievu mārketinga guru (gan par Rīgai 800 aģentūras logo) kā miroņa kardiogramma.

A. C. 24. nov 19:46
no bibliotēkas tur būš 2 stāvi! viss pārējais komerctelpas.. just for record..

A. C. 24. nov 19:47
un otrs.. slimnīcu uzcelt tur būtu lietderīgāk.. ;)

I. G. 24. nov 23:51
Lielākā daļa LCD un daļa LED monitoru redzi nebojā. Bojāja vecie CRT. Papīra grāmatas- tas būs nākotnē elitāri, ekskluzīvi un nenormāli dārgi. Ja tajās varētu regulēt fonta izmēru (lielāku), man patiktu vairāk.

A. J. 28. nov 09:57
Nu, nezinu... Kaut kā patīkamāk tomēr blenzt uz neatstarojošu papīru nekā spožu monitoru. Jā, fontu varbūt dažkārt derētu
 
Raksta diskusijas no www.draugiem.lv (2)
http://www.draugiem.lv/user/9946 2011-12-09 18:48:55 rakstīja emuvienumam "Gaismas pils, daudzstāvu autostāvvieta, atomreaktora sarkofāgs, Maksima, pelēkais zilonis vai žirafu māja Rīgas centrā?":
A. A. 23. nov 23:13
Tā kā dzīvoju Rīgā, tad ēku sanāk redzēt diezgan bieži. Mute neveras vaļā to par gaismas pili saukt. Tiesa izteikties gribēju par kaut ko citu.
Varbūt, ka ir klāt tas lielais tehnoloģiju laikmets. Tomēr man, kā cilvēkam, kurš lasa grāmatas, daudz patīkamāk ir rokā turēt īstu grāmatu no papīra. Esmu mēģinājis lasīt datorā, telefonā, kā arī lietojot citus tehnoloģijas brīnumus, tomēr nekas man nelikās tik baudāms, kā tiešām paņemt rokās kārtīgu iesietu grāmatu.

A. J. 24. nov 10:34
+100! Tiesa, "papīra lasīšana" arī bojā redzi, tomēr blenšana monitorā to bojā vēl vairāk. Kaut gan nākotnes paaudzes varbūt nemaz tik daudz monitorā neblenzīs- 140 zīmju formātā jau nav daudz, ko lasīt...
 
Raksta diskusijas no www.draugiem.lv
http://www.draugiem.lv/user/9946 2011-12-09 18:46:58 rakstīja emuvienumam "Gaismas pils, daudzstāvu autostāvvieta, atomreaktora sarkofāgs, Maksima, pelēkais zilonis vai žirafu māja Rīgas centrā?":
M. T. 23. nov 08:31
imants savā elementā - ironiski apcerīgs

M. L. 23. nov 08:40
Tu vēl nezini tās ēkas uzturēšanas izmaksas - elektrībā vien rēķināts pārsimts tūkstoši Ls gadā. Pēc pēdējā tarifu cēluma varētu būt viss pusmiljons..
Datu centru turēt pie Daugavas ... aiz Rīgas HES aizsprosta ar nav prāta darbs - viena bumba aizsprostā, un no "digitālās infrastruktūras" nekas pāri nepaliek.

A. M. 23. nov 08:42
Noteikti jābrauc paskatīties, bet jau tagad jūtu vilšanos...

E. Ņ. 23. nov 10:04
Jā, nesen Rīgā ciemojoties arī biju pārsteigts par stikla čupas stilka trūkumu.
Bet vislielākais prieks man ir par M. Kūli un viņas IT dārvinisma teorijām. Par centību viņai derētu piešķirt Microsoft Word kursu dāvankarti.

M. A.-V. 23. nov 17:07
Bez komentāriem.
 
Jumts?
Aigarius 2011-12-06 01:33:16 rakstīja emuvienumam "Gaismas pils, daudzstāvu autostāvvieta, atomreaktora sarkofāgs, Maksima, pelēkais zilonis vai žirafu māja Rīgas centrā?":
Jumts vēl nav pabeigts. Pabeigta ir tikai fasāde, tā, kas uz Daugavas pusi būs. Jumts pēc projekta izskatīsies tieši tā pat - ar stikla plāksnēm apšūts. Un - jā, LNB ir vajadzīga tā ēka, lai vienā ēkā varētu savākt un pienācīgi ar pilnu klimata kontroli glabāt visas tās grāmatas, kas pašlaik ir izmētātas pa 4-5 dažādām glabātuvēm pa visu Rīgu. Plus vēl lasītuves, arī datorizētās, pašas grāmatu digitalizācijas un apkopšanas istabas, telpas literariem pasākumiem, ...
Protams, ka to vajag. Vērtēt pēc izskata nepabeigto jumtu un vēl šaubīties pēc tā skata vai izturēs lietu via sniegu ir maigi izsakoties - muļķīgi.
 
par politiku
I.G. 2011-07-27 14:23:20 rakstīja emuvienumam "Caur apokalipsi uz laimību, jeb beidzot tas ir sācies":
Tā ir, politika man nekad nav bijis aicinājums - neesmu bijis nevienā partijā un neesmu arī tagad (pagaidām). Tomēr bez politikas korekcijām mēs neko labāku LV varam negaidīt. Problēmu dramatizē vēl aizbraukušo(labprātigi izsūtījušos) lielais skaits. Ja 1991.g. LV bija 2,7 miljoni iedzīvotāju, tad 2011.g. vairs ir tikai 1,9 (varbūt 2,0), ja ņem vērā, ka tautas skaitīšanā ieskaitīja ari tos, kas aizbraukuši pēdējā gada laikā, tad uz vietas varētu būt ap 1,7 miljoniem. Tātad 20 gados ir nomiris un aizbrucis aptuveni 1 milj. Tā Latvija nav cietusi nevienā karā vai izsūtīšanā. Protams, viena daļa kaut kad atgriezīsies, bet valsts infrastruktūra un pensiju sistēma bija rēķināta uz apmēram 3 miljoniem iedzīvotāju. Un uz 1 pensionāru bija cerēti 3,2, nevis 1,4 strādājoši nodokļu maksātāji (skaitļos var būt sīkas neprecizitātes, jo rakstu no galvas, bet kopumā tāda tā aina ir). Te nav populistiska risinājuma iespējas, un līdz ar to nākamie 5 g. būs smagi, jo nav cilvēku. Bet kaut kas ir jādara, ir jāglābj valsts.
 
nu jaa.
4eli6ev@one.lv 2011-07-25 12:51:29 rakstīja emuvienumam "Caur apokalipsi uz laimību, jeb beidzot tas ir sācies":
pirmais ierakst par politiku?ceru,ka ari pedejais.
 
par bagātibas lomu
I.G. 2011-07-12 20:34:27 rakstīja emuvienumam "Caur apokalipsi uz laimību, jeb beidzot tas ir sācies":
Es esmu uzaudzis ļoti pieticīgos apstākļos, ar skolas brīvpusdienām utt. Skaidrs, ka nevar laimi nopirkt par naudu, bet naudas ir jāpietiek cilvēka ķermeņa un prāta darbināšanai- pārtikai, sadzīves vajadzībām. Ja mašīnā nelej degvielu un to daudzmaz nekopj, tā nedarbosies. Tāpat ir ar cilvēku: ja ar pārtiku, kaut vai pārtikas piedevām un vitamīniem nesaņemam pietiekami nepieciešamo vielu, un ir sadzīves diskomforts, cilvēks nedarbojas. Mums LV vairāk kā puse cilvēku ir novesti tik trūcīgos apstākļos, kad nav ko cerēt uz viņu pilnvērtīgu darbošanos. Bagātā valstī tā nebūtu.

Kad "treknajos" gados aizdeva naudu, tad pie naudas nepieradušie nespēja sevi kontrolēt un saradīja nelietderīgu patēriņu, ko nu nevar atmaksāt. Es kā informātikas skolotājs jau ap 2000.g. mācīju MS Excel funkciju PMT() kredītu aprēķiniem, nezinu, vai tas manus bijušos skolēnus darīja prātīgākus. Jārēķina ir ne tikai cik mēnesī jāatmaksā, bet arī cik visā laikā kopā jāatdod, un tad sanāk dubultā un vairāk.
 
"neesam bagāti, jo esam dumji"??????
r3albay23@gmail.com 2011-06-24 23:49:51 rakstīja emuvienumam "Caur apokalipsi uz laimību, jeb beidzot tas ir sācies":
helo no marsa!!!
bagātība ir tikai kontrasts starp zagļiem un ubagiem - gan sapratīsi, ka bagātība nenes izaugsmi, bet iznīcību
 
...
r3albay23@gmail.com 2011-06-24 23:45:21 rakstīja emuvienumam "Caur apokalipsi uz laimību, jeb beidzot tas ir sācies":
Pilnībā piekrītu vairumam no punktiem, it īpaši 2, bet, manuprāt, ja vēlēšanas spētu kaut ko mainīt - tās sen sen atpakaļ būtu aizliegtas. Tā visa starpā - šī būs interesanta cīņa par Zatleru kā kādas partijas biedru, LOL, 100% tie paši [necenzēts vārds daudzskaitlī]būs tur pat 100 krēslos.
Rezumē - tikai vienota un vieda tauta var mainīt savu likteni, pārējiem nākas vergot ...
 
Rungainis: neesam bagāti, jo esam dumji
db 2011-06-06 20:08:42 rakstīja emuvienumam "Caur apokalipsi uz laimību, jeb beidzot tas ir sācies":
Spēcigs raksts Dienas Biznesā:
http://www.db.lv/finanses/makroekonomika/rungainis-neesam-bagati-jo-esam-dumji-240003
 
The Economist - LV būs ilga un karsta vasara
I.G. 2011-06-03 20:28:35 rakstīja emuvienumam "Caur apokalipsi uz laimību, jeb beidzot tas ir sācies":
Par Latviju atkal raksta visai objektīvais britu žurnāls "The Economist", piem.,
http://www.economist.com/blogs/easternapproaches/2011/06/latvian-politics
http://www.economist.com/node/18774826
Prognozē ilgu un karstu vasaru, kas, kaut var būt smaga, galu galā vēlāk tiks vērtēta pozitīvi.
 
Tāds laiks
I.G. 2011-06-02 00:15:43 rakstīja emuvienumam "Caur apokalipsi uz laimību, jeb beidzot tas ir sācies":
Tagad jāaiziet uz Saeimas atlaišanas referendumu, pēc tam uz vēlēšanām, un ņemot līdzi kaut mazliet atmiņas un domāšanas. Saglabājot mieru, jo laiks vispār nelīdzsvarots, kā ne kā 3 aptumsumi mēneša laikā: saules aptumsums 1. jūnijā, mēness 15. jūnijā, saules 1. jūlijā ;))
 
Ekonomiskā krīze..
flasis@inbox.lv 2011-06-01 16:42:41 rakstīja emuvienumam "Caur apokalipsi uz laimību, jeb beidzot tas ir sācies":
Runā taču krīze jau ir garam (vismaz ta valdibas viri runa) ekonomika taču attīstās, paskat uz inflāciju, vai tad nejut, ka viss iet uz augšu ?

Katra zina man liels prieks, ka kadam ta ir beigusies.

Pratā nāk teiciens: "nodokļi dara brīvu" (uzraksts uz Aušvices vārtiem)
 
par RSS
I.G. 2011-05-29 14:32:10 rakstīja emuvienumam "Caur apokalipsi uz laimību, jeb beidzot tas ir sācies":
Jā, tā bija, jo RSS biju uzlicis tikai rakstiem par IT jautājumiem. Izmanīju to, tagad būtu jārādās visu tēmu jaunākajiem rakstiem.
 
offtopic par RSS
Ie. 2011-05-29 13:36:47 rakstīja emuvienumam "Caur apokalipsi uz laimību, jeb beidzot tas ir sācies":
Hei, kāpēc iekš RSS jaunākie rakstsi neparādās?
 
Antivīruss
flasis@inbox.lv 2011-01-07 16:44:31 rakstīja emuvienumam "Atvērtā pirmkoda programmatūra skolā birojā mājās - vairāk kā 50 alternatīvu saraksts":
Avast piedāvā antivīrusu risinājumu priekš linux darbastacijām uz gadu par brivu reģistrējoties, protams, ka priekš mājas lietošanas tikai..
http://www.avast.com/linux-home-edition#tab4
 
Pasaules Gals
ig 2010-08-08 14:54:32 rakstīja emuvienumam "Karstums":
Pasaules Gals neiestāsies 2012., jo es nopirku Duracell baterijas, kurām derīguma termiņš ir līdz 2017.
 
Jauna paruna
ag 2010-07-13 21:24:05 rakstīja emuvienumam "Tautas folklora;))":
Precies vai neprecies, tik un tā nožēlosi.
 
optimizācija RVT
eriks.grinbergs@rvt.lv 2010-07-02 09:52:31 rakstīja emuvienumam "Skolu serveru funkciju audits rāda, ka skolās nav obligāti nepieciešams domēna kontrolieris, bet tikai failserveris un Web serveris":
Labdien, Imant.
Pilnībā piekrītu priekšlikumam. Katrā ziņā ir arī sociālais jautājums, kas skar esošās darba vietas IT speciālistiem. Tomēr uz lietu jāskatās tautsaimnieciski. Paldies par ideju.
Ar cieņu, Ēriks Grinbergs.
 
Alternatīva klonēšanas rīkam
Gusts Jonasts 2010-06-02 00:42:42 rakstīja emuvienumam "Skolu serveru funkciju audits rāda, ka skolās nav obligāti nepieciešams domēna kontrolieris, bet tikai failserveris un Web serveris":
Labs raksts. Diemžēl, daudzi ne tikai uzskata, ka Microsoft risinājumi ir pareizākie, bet nemaz nevēlas kaut nedaudz iepazīties ar atvērtā koda bezmaksas risinājumiem, kuri parasti ne tikai nodrošina visu nepieciešamo, bet arī bieži piedāvā pat spēcīgākas iespējas.

Kā piemēru varu minēt atvērtā koda risinājumu klonēšanai, kas īpaši piemērots daudzu datoru ērtai klonēšanai un, manuprāt, ir ideāls izglītības un citām iestādēm, kur klonēšana jāveic bieži - Project FOG. ( http://www.fogproject.org/ )

Risinājums piedāvā atsevišķu klonu serveri (ko var apvienot ar citiem serveriem), kas sevī ietver arī PXE boot-serveri un web-saskarni darbību veikšanai, kas nozīmē, ka, lai pārklonētu datoru, pie tā nemaz nav jāatrodas, kā arī lērumu citu funkciju, piemēram, multicast klonēšanu (varam noklonēt 50 datorus vienlaicīgi pāris minūtēs), automātisku hostname nomaiņu, atsevišķu programmu pievienošanu pēc klonēšanas konkrētiem datoriem, un pat pievienošanos tai pašai aktīvajai direktorijai.
 
Semantiskais tīmeklis
ig 2010-05-07 20:13:29 rakstīja emuvienumam "Internetā var atrast viskautko;) - 2":
Ierakstiet Google Translate (http://translate.google.com/#en|lv|) "I am hard rock fan" =>> tulkojums jau gadu ir "Es esmu cieto iežu ventilators". Laikam līdz Web 3.0 vēl tālu.
 
Google arī jeb ar Googli arī joko
ig 2010-02-13 01:47:32 rakstīja emuvienumam "Internetā var atrast viskautko;) - 2":
Ierakstiet Google - where is chuck norris un uzspiediet - Es ticu veiksmei
 
Sveiciens dzimšanas dienā!
labaa 2010-01-08 18:39:33 rakstīja emuvienumam "Mūžīgās u.c. vērtības":
Strādāt tā, it kā nauda nebūtu vajadzīga.
Mīlēt tā, it kā neviens nekad nebūtu sāpinājis.
Dejot tā, it kā neviens neskatītos.
Dziedāt tā, it kā neviens neklausītos.
Dzīvot tā, it kā zeme būtu paradīze! Sveicieni gaviļniekam!
 
Samba PDC
Imants G., imants.gorbans@lu.lv 2009-12-31 00:31:19 rakstīja emuvienumam "Skolu serveru funkciju audits rāda, ka skolās nav obligāti nepieciešams domēna kontrolieris, bet tikai failserveris un Web serveris":
Paldies, Mārtiņ, par komentāru! Piekrītu, ka no PDC skolai piemērotākais ir Samba PDC. Mana doma nav izskaust domēna kontrolierus no skolām, bet gan rosināt skolotājus padomāt, vai tiešām reāli lietos tā funkcionālās iespējas. PDC izveide ir relatīvi lielāks darbs kā tikai failservera izveide, un dažreiz ar pirmo mēģinājumu nesanāk, pilnībā nestrādā.
Doma par šo rakstu radās vadot informātikas skolotājiem Linux darbstaciju instalēsanas un lietošanas kursus: izrādījās- daudzi skolotāji domā, ka, lai varētu lietot šāres, it kā ir obligāti nepieciešams domēna kontrolieris. Tad nu doma ir, ka dēļ tā var nemocīties ar PDC, pietiek ar Samba failserveri.
Ja nu tiešām domēnu skolā lietos (autorizācija, autentifikācija u.c.) un PDC izdodas veiksmīgi izveidot, tikai prieks par to. Mana pieredze ir, ka skolas administrācija strādā pie konkrētiem PC, kuros arī izveido atbilstošus lokālus kontus, bet ja nu kādam direktoram vai skolēnam nez kādēļ vajag sēdēt pie dažādiem datoriem un justies vienādi, vajag DC
 
Samba + LDAP kā PDC
snpz, martins.gailitis@gmail.com 2009-12-30 08:37:04 rakstīja emuvienumam "Skolu serveru funkciju audits rāda, ka skolās nav obligāti nepieciešams domēna kontrolieris, bet tikai failserveris un Web serveris":
Mazliet gan negribētu piekrist apgalvojumam, ka domeina kontrolieris nu galīgi nav vajadzīgs. Esat šeit apspēlējis tikai un vienīgi informātikas kabineta funkcijas, bet kā tad ir ar skolas administratīvajām funkcijām? Es uzskato, ka skolās elementāri pietiek ar nelielu Linux kastīti, kas ir samba PDC + LDAP apvienojums. NT domeina funkcionalitāte, kā arī iespējas izmantot LDAP autorizācijai e-pasta serveros utt. (ja tādu paši uztur).
 
jaunie Office
ziloniitis 2009-12-07 20:22:04 rakstīja emuvienumam "Konspekts: OpenOffice.org 3.1.1 lietojums skolā, mājās, birojā":
Konspekts ir OK. Interesanti būtu kādam nopietni salīdzināt tabulā OO.o 3.1.1 ar MS Office 2010 un ko no piedāvātajām daudzajām iespējām īsti vajag tipiskam birojam un kā trūkst.
 
Boys == Linux
ig, imants_g@latnet.lv 2009-09-11 13:35:01 rakstīja emuvienumam "Skolas informātikas standartu ir iespējams realizēt ar bezmaksas atvērtā pirmkoda programmatūru":
Piedāvāju kādu vecu izklaidi, nr. 2 (nosink spesal):

Boys and Linux
* Both have an average UI.
* Both are robust.
* Both are highly secure.
* Both can be easily modified to support new concepts/features.
* Both are efficient.
* Both are easily portable to any architecture (environment) no matter how low the resources are.
* You can easily guess the output for your input (in Linux just open its code, for boys they are mostly transparent by nature).
* Both provide large support for development (work environment).
* Both are poorly documented.

Pirmkods: http://www.marcofolio.net/other/girls_windows_boys_linux.html
 
Girls == Windows
ig, imants_g@latnet.lv 2009-09-11 13:33:24 rakstīja emuvienumam "Skolas informātikas standartu ir iespējams realizēt ar bezmaksas atvērtā pirmkoda programmatūru":
Piedāvāju kādu vecu izklaidi, nr. 1 (nosink spesal):

Girls and Windows
* Both have a great UI.
* Both consume large resources and do less work.
* Both crash unexpectedly.
* Both are not easily portable on different architectures (environment).
* Both can't work on low resource architectures (environment).
* Both are costly to maintain.
* Both give mostly unexpected outputs.
* Both their working often contradicts with their documentation.
* Both are easily prone to viruses (rumors and doubts) and they (viruses) do spread very fast in windows based networks.
* In spite of all above disadvantages, both are liked.

Pirmkods: http://www.marcofolio.net/other/girls_windows_boys_linux.html
 
kur instalēt Linux
Imants, imants.gorbans@lu.lv 2009-08-31 21:44:46 rakstīja emuvienumam "Skolas informātikas standartu ir iespējams realizēt ar bezmaksas atvērtā pirmkoda programmatūru":
Ir vairāki veidi, kā datorklasē vai mājās instalēt Linux, un tikai viens no tiem pareizais:
1) Linux darbstaciju instalē uz cietā diska atsevišķas partīcijas, vai nu dzēšot MS Windows no pirmās partīcijas, vai arī Linux instalē 2. vai citā partīcijā (diska daļā), var arī loģiskajā particijā, tad veido dualboot sistēmu. Tikai HDD instalācija dos pilnvērtigu pedagoģisko efektu un funkcionalitāti- šis ir pareizais veids.
2) Instalēt uz Windows virtuālo mašīnu, piem, VMware, un uz tās liek Linux, bet tad stabilākā OS ir uz nestabilākas un virusu nedrošas. Tas daļā skolēnu radīs kļūdainu iespaidu, ka Linux ir Windows programma.
3) Uz servera un pieslēgties attālināti GUI režīmā, bet tas radis iespaidu, ka Linux ir servera programma.
4) Uz servera un pieslēgties Terminālī pa SSH, tad skolēni tā var domāt, ka Linux ir nelietojama programma, ko darbina melnā logā.
5) Lietot Live CD vai zibatmiņu, tas radīs iespaidu, ka ir problēmas uzinstalēt un nenormāli lēni strādā (kaut lēni strā
 
lejupejoša spirāle?
imants 2009-08-26 22:54:48 rakstīja emuvienumam "Tautas folklora;))":
Šovakar raidījumaa "Kas slikts notiek Latvijā" kāds teica, ka mēs krītam krīzē pa lejupejošu spirāli. Tas gan mierinoši, bet reālistiski. Es iedomājos, ka to varētu salīdzināt ar krītošu helikopteru, tas arī bieži nāk lejā pa spirāli. Un kā mums jājūtas? Nu, tā, kā jūtas tie tur helikopterā, tur glābšanas izpletņu jau nav. Mjā, nomierinoši. Starpc., viena no dzives jēgām ir gūt iekšēju mieru.
 
ar ko gan atškiras cilvēka rakstitais no datorģenerētā?
k3 2009-08-25 02:04:09 rakstīja emuvienumam "Poēma Nr. 929":
Tu vienmēr esi brīdi pirms lietus. Kad melni sūrstoši negaisa mākoņi virs dumpīgām pludmales smiltīm ir Tavs lidojošais Aladina paklājs. Kamēr klusuma piedrazotas jūras bangas – vienmēr līdzi vilktas čemodānu karavānas.

Tu vienmēr esi brīdi pirms sniega. Kad pilnmēness cepinātas saules baterijas ir Tavu smieklu konvulsiju mūžīgais dzinējspēks. Bet sajauktu zvaigznāju kalendārās novirzes – čukstos izkliegta dziesmotā revolūcija.

Tu vienmēr esi brīdi pirms miega. Kad mitrā asfaltā iemīti ēnu ziedi ir Tavas klāt-būtības vienīgie lietiskie pierādījumi. Kamēr starp-galaktiku orbitālās neirozes ir Tavas zvaigžņu liturģijā ierakstītās solo partijas.

Avots: http://www.draugiem.lv/hot/index.php?rid=28558
 
atbilde par Mac un BSD
Imants, imants.gorbans@lu.lv 2009-08-24 23:33:52 rakstīja emuvienumam "Skolas informātikas standartu ir iespējams realizēt ar bezmaksas atvērtā pirmkoda programmatūru":
Visu cieņu Apple Mac un FreeBSD, bet Apple vienmēr gribēs būt elitāri un viņu risinājumi būs dārgākie, kas nav atbilstoši šī brīža un nākamo 5 gadu Latvijas situācijai. Savukārt BSD nav tik plašs izstrādātāju loks, abi šie risinājumi var pārvērsties par jaunu monopolu, kas savukārt Linux u.c. APP gadījumā principā nav iespējams daudzo versiju un plašās komūnas, kā ari daudzo iesaistīto lieto IT kompāniju dēļ, šeit strādā cits- Management 2.0 modelis, kas arī palielina efektivitāti un būtiski samazina riskus. Lai neapvainojas Mac fani, bet ar Linux darbstaciju ir iespējams iegūt visu to pašu funkcionalitāti u.c. īpašības kā Apple Mac OS, tikai par brīvu un uz PC dzelžiem. Vīrusu nav, ir augsta drošība, funkcionālitāte un stabilitāte visiem trīs, no šāda viedokļa tas ir gaumes un maka jautājums, ar ko aizvietot Windows.
 
Mac, BSD
K2 2009-08-24 23:21:49 rakstīja emuvienumam "Skolas informātikas standartu ir iespējams realizēt ar bezmaksas atvērtā pirmkoda programmatūru":
Kāpēc tieši Linux, ne Apple Mac vai FreeBSD? Apple ari ir izglītības programma!
 
par tiem, kam nesanāk
merfijs66 2009-08-24 23:14:02 rakstīja emuvienumam "Skolas informātikas standartu ir iespējams realizēt ar bezmaksas atvērtā pirmkoda programmatūru":
Linux un OO.o problēma ir bļaujošie "eksperti", kuri kādreiz ir pamēginājuši un viņiem nav kautkas sanācis. Ir vispārējs likums: jebkuru jaunu IT lietu pirmajā līmenī var apgūt 2 mēnešos un savā labākajā līmenī- ne ātrāk kā 2 gados.
Nu lūk, tad vispirms tiem, kam "nesanāk", "nav iespējams", kaut kas nav "vismodernākais", "tur būs problēmas", "to būs grūti iemācīties", "a tur visa konfigurācija 100 teksta failos", "tur viss tikai konsolē jādara", "kāpēc man jāatsakās no Clear Type fontiem", "uz mana datora Linux neiet", "man nav skaņas", "nevar pieslēgt projektoru" u.t.j.p., pirms eksperta viedokļa paušanas vispirms kādus 2 mēnešus Ubuntu Linux darbstacija ir jāpalieto, jāpalasa dokumentācija un jāiemācās, nav ari jākautrējas jautāt padomu.
Tas nav ilgs laiks, un tad pēc tā arī varēs spriest, par Linux funkcionalitāti, stabilitāti, ātrdarbību. MS Windosws mēs esam mācījušies gadiem, bet Linux gribam apgūt 2 dienās. Es arī biju viegli skeptisks, bet nu Windows nelietoju.
 
par kino impresionismu
Imants, imants_g@latnet.lv 2009-08-22 17:10:29 rakstīja emuvienumam "Mans video albums ,,Gaišas atmiņas par 17 skolotāja darba gadiem,,":
Es te blogā biju minējis jēdzienu kino impresionisms, šāda tipa filmu izcilākais piemērs manuprāt ir Georgija Daņeļina izcilā filma ar vēlāk slaveno krievu režisoru Ņikitu Mihalkovu galvenajā lomā (Гео́ргий Никола́евич Дане́лия, Ники́та Серге́евич Михалко́в, фильм Оттепели "Я шагаю по Москве", 1963.- šī filma ir tikpat veca kā es), arī tajos laikos varēja filmēt bez politikas ne tikai amatieru filmas, bet ari lielajā kino. Iesaku noskatities, tas ir kas ģeniāls! Interesanti, ka latviešu kino šobrīd nodarbojas ar ideoloģijas izspiešanu no sevis tā vietā, lai parādītu, kā mēs dzivojam pēdējos 20 gadus, kā jūtas mazais cilvēks, par ko avīzēs neraksta un kurš televīzijas veidotājiem neeksistē.
 
par dažiem video
Imants, imants_g@latnet.lv 2009-08-01 17:10:47 rakstīja emuvienumam "Mans video albums ,,Gaišas atmiņas par 17 skolotāja darba gadiem,,":
Man jau šķiet, ka šie video ataino dzivi, vai vismaz tās uztveri, kāda man un līdzcilvēkiem bija tajā laikā, dotajā demokrātiskās atļaušanās iespēju un jēgas līmenī. Ja nu tomēr kādā dokumentālajā videomateriālā kāds/a saskata sevi nepiedienīgā izskatā, un tas nez kāpēc šķiet svarīgi, tad var ar mani sazināties un es kādu gabaliņu filmas mēģināšu izgriezt vai uzlikt virsu kleksi.
 
stāstiņa video
Imants 2009-08-01 17:03:08 rakstīja emuvienumam "Poēma Nr. 929":
Skat 1998. gada pēdējo zvanu NDĢ:
http://www.docendodiscimus.lv/sakums1.php?nr=36
 
doma par nākamo paaudzi
k2 2009-07-18 01:05:03 rakstīja emuvienumam "Eseja par drūmo paaudzi":
Ja vēlaties lai jūsu bērns elpo virāk svaiga gaisa, tad iznesiet datoru uz balkona.
 
Datorterminu izlatviskojumi
Karīna 2009-07-15 14:34:54 rakstīja emuvienumam "Ceļā uz multipolāru daudzlīmeņu IKT sabiedrību":
Bieži tiek teikts, ka Linux un OO.o nav pietiekami labi tulkots latviski, jo ir daudz angliskojumu, tomēr es nedomāju, ka butu jāpārņem visi Tildes u.c. Microsoft labā strādājošo latviskotāju saražotie termini, jo tos lietojot, mums ir rupjākā programmatūras lokalizācija pasaulē, kurā var "ieslēgt palaistuvi", "iespraust galveni starpenē", un tad apmierināti "beidzēt".
Ja reiz latviešu valoda ir tik nabadzīga IT jomā, tad nav jābaidās darināt jaunvārdus tieši no angļu terminiem, kā to dara krievi u.c. Un vispār, cik cilvēki lieto Windows ar latvisku interfeisu? Pat skolās tas nav uzstādīts? Kādēļ būtutik ļoti jācenšās tulkot Linux un OO.o, ja Windows un MS Office praktiski visi lieto angļu versijas?
 
tehnologijas ienāk
advanced user 2009-07-13 00:05:02 rakstīja emuvienumam "Tautas folklora;))":
Labāk no rīta ar Google Earth meklēt KUR tu dzēri, nekā Youtubē skatīties KĀ...
 
īstas sievietes
k2 2009-07-06 23:14:08 rakstīja emuvienumam "Tautas folklora;))":
Sievietes krāso matus, seju,nēsā mākslīgos nagus,taisa silikona krūtis, plastiskās operācijas un ir neapmierinātas, ka pasaulē nav īstu vīriešu.
 
... un otrādi
gintis 2009-07-05 19:42:03 rakstīja emuvienumam "Tautas folklora;))":
Meitenēm interesē lelles, bet zēniem mašīnas. Un pēc tam viss ir otrādi (puiši meklē cacas, bet tās- BMW X6).
 
izdzīvošanas skola
e78 2009-07-01 22:07:15 rakstīja emuvienumam "Tautas folklora;))":
Pārdodas valsts, ar skatu uz jūru, daļējas ērtības, nelielas parādsaistības, sakarā ar dzīvesvietas maiņu, lēti. Steidzami.
 
Jaunieshu Chati.. ;DD
Murgs & Co 2009-06-27 20:14:20 rakstīja emuvienumam "Tautas folklora;))":
Čau! -ko?
Kā iet? - Un tev tas interesē?
Ko dari? - Lasu tavu stulbo vēstuli.
Negribi iepazīties?- Da jau skrienu pie tevis...
Kur tu dzīvo? - Precīzu adresi vai pietiks ar kontinentu?
cik tev ir gadi? -Būs 20, bet pagaidām 12.
Tu izskaties vecāka - Tu izskatījies gudrāks ;]
Es tevi man liekas kaut kur esmu redzējis- Forši, tagad skrien un stāsti to visiem.
Tu esi iedomīga?- Tu vēl to neesi pamanījis?
Kādā krāsā tev ir acis? - Tev melnbalts monitors?
Tev kāds ir teicis ka esi skaista? -A tev to kāds ir teicis? Nē? nu vismaz tev neviens nemelo.
Tu esi Caca? -Jā, un ja tev nav BMW X6 tad Ej ieskrienies.
Tu esi emo?- Jā, un netraucē mani es raudu.
Visas blondīnes ir tik nerunīgas vai tikai tu? - visi Jāņi/ Armandi/ Juri ir tik stulbi vai tikai tu?
 
netfilter/iptables
Dāvis 2009-06-26 00:45:48 rakstīja emuvienumam "Web serveru daži jaunumi +":
Ja pareizi atceros, Linux serveros līdzīgu efektu var panākt ar netfilter/iptables.

Protams, tas nefiltrē vairākus prasījumus, kas veikti caur vienu savienojumu, kā arī tas darbojas tikai Linux serveros (par analogu ar BSD pf nezinu un Windows firewalls (vismaz Windows Server 2003 esošais) jau neko līdzīgu neatbalsta).
 
par zinātkāri
Skolniece Līga 2009-06-21 20:57:52 rakstīja emuvienumam "I. G. disertācijas kopsavilkums":
Tagad man ir skaidrs, no kurienes mums tā nerimstošā vēlmē mācīties, neskatoties uz gadiem - kāds audzinātājs, tādi audzināmie, vadāmies pēc Ļenina novēlējuma!
 

    [Sākums] [Meklētājs] [Emuāra arhīvs] [Par ko stāstiņš] [Konspekti] [Praktikums] [Saites] [Foto] [E-pasts]

    © Imants Gorbāns, 2003.- 2009.